Jak korzystać z BIP
1. Opis elementów na stronie
Menu podmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji-posiadacza Biuletynu.
Menu przedmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji-posiadacza Biuletynu.
Jak korzystać z BIP – odnośnik do podstrony zawierającej informację o możliwościach i sposobach korzystania z Biuletynu.
Redakcja BIP – odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu.
Mapa serwisu – odnośnik do podstrony zawierającej okno struktury Biuletynu.
Kontakt – odnośnik do podstrony zawierającej dane kontaktowe posiadacza Biuletynu.
Szukaj – okno wyszukiwarki ogólnej.
2. Nawigacja
Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych elementów „Menu przedmiotowego”, „Menu Podmiotowego” bądź "Menu informacyjnego" użytkownik przechodzi do poszczególnych katalogów przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przechodzenie do kolejnych podkatalogów. Katalog, w którym znajduje się użytkownik jest podświetlony na czerwono.
3. Praca z dokumentami
Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z poziomu Menu przedmiotowego i Menu podmiotowego, oraz Wyszukiwania ogólnego. Przejście do dokumentu następuje po kliknięciu w tytuł dokumentu. Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa bądź frazy w okno wyszukiwania pojawi się informacja o wynikach przeszukiwania. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę poinformuje o tym wyświetlając tytuł dokumentu zawierającego w treści, tytule, nazwie załącznika, słowach kluczowych bądź komentarzu szukane elementy. Klikając w tytuł dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony na podstronę zawierającą pełną treść dokumentu. Jeżeli dokument posiada załączniki, zostanie to zaznaczone wraz z informacją o nazwie dołączonego pliku i jego rozmiarach. Każda podstrona zawierająca dokument posiada pasek ze ścieżką umożliwiającą przechodzenie do katalogów nadrzędnych nad katalogiem, w którym znajduje się dokument.
4. Wyszukiwanie
Zawartość Biuletynu może być przeszukiwana w sposób: Wyszukiwanie ogólne, które rozpoczyna się po wpisaniu w okno wyszukiwania - znajdujące się na każdym poziomie Biuletynu, (w prawym górnym rogu) - wyrazu bądź frazy. Podczas takiego wyszukiwania system przeszukuje wszystkie pola bazy danych, stąd też w wynikach wyszukiwania może pojawić się wiele znalezionych pozycji.